Als expert leveren wij inmiddels al jaren betrouwbare professionele koffieapparatuur aan bedrijven. Daarnaast zorgen wij voor periodiek onderhoud en levering van koffie en bijproducten en hebben wij een team van ervaren monteurs. Maar hoe is dit allemaal begonnen? Wij nemen je graag mee in het ontstaan van Coffee@Work.
Het ontstaan van Coffee@Work; hoe het allemaal begon
In 1998 werd Commercieel Directeur Peter Canta benaderd door een ex-collega om samen een bedrijf te starten in koffie. Peter had in die tijd al plannen om te ondernemen en raakte enthousiast over het idee. Hij hoefde dan ook niet lang na te denken en durfde het risico te nemen. Zo begon een klein bedrijf in regio Barneveld met het verkopen van koffiemachines, koffie en het verlenen van service aan bedrijven.
Onze koffiemachines waren vernieuwend
Peter ging langs veel industrieterreinen in de buurt en belde bij elk bedrijf aan. Hij vertelde enthousiast over de koffiemachines van Coffee@Work die met één druk op de knop altijd verse en warme koffie zetten. Dit was voor veel bedrijven een mooie uitkomst en vernieuwing! In die tijd hadden de meeste bedrijven geen koffiemachine of gebruikten een vers filter systeem.
Met een busje reed Peter van hot naar her, door het hele land. Hij reed dan ook veel kilometers per jaar. Dit was niet voor niets! Er ontstond mond-tot-mond reclame, waardoor klanten ons wisten te vinden.
De eerste Coffee@Work collega’s
Het bedrijf ging groeien en al gauw merkten Peter en zijn compagnon dat ze toe waren aan uitbreiding van het team. Het begon bij het aannemen van een Financieel Medewerker voor de administratie. Vervolgens kwamen al gauw de eerste Route Vertegenwoordigers in dienst en een Monteur voor het technische gedeelte.
Verandering in het team
Wegens omstandigheden kreeg Peter de mogelijkheid om in 2005 zijn compagnon uit te kopen. Hij heeft het een jaar alleen gedaan, maar dit werd voor hem te veel. Peter wist meteen wie hij moest bellen: zijn zwager Ronny. Ronny wilde ook graag iets voor zichzelf beginnen, kleinschalig maar wel in de logistiek. De ideale combinatie! Na veel gesprekken en nadenken zijn ze eind 2006 partners geworden.
Coffee@Work blijft zich ontwikkelen
Sinds 2006 is Coffee@Work vijf keer zo groot geworden. Peter realiseert zich dat het toch niet niks is wat hij samen met Ronny allemaal heeft opgebouwd. Hij vindt het allermooiste dat met 24 ‘samenwerkers’, iets constructiefs is neergezet en wat nog zo veel meer potentie heeft.
Door de vele ontwikkelingen in de koffiebranche, heeft de groei van het bedrijf enorme voeten in aarde gehad. Het afgelopen jaar heeft er bijvoorbeeld verandering plaatsgevonden in de logistiek voor het beleveren van de klanten en is tegelijk de afdeling Customer Service sterk uitgebreid. Hierdoor ervaart de klant een nog betere service en blijft Coffee@Work zich duurzaam en verantwoord ontwikkelen.
De toekomst van Coffee@Work
Peter denkt ook altijd na over de toekomst van Coffee@Work en heeft een duidelijke visie voor ogen: iedereen laten genieten van verantwoorde kwaliteitskoffie op het werk. En dat is niet eenvoudig in een zwaar concurrerende markt met een toenemend aantal spelers.
Peter en Ronny willen door efficiency, digitalisering en het trainen van personeel Coffee@Work verder laten groeien. Daarbij is samenwerken, teamvorming en plezier heel erg belangrijk!
Vrijblijvend advies op maat
Ben je toe aan een nieuwe koffiemachine en wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor advies op maat en ontdek welke koffiemachine het best bij jouw bedrijf past.