Drie vragen aan een medewerker: Jeroen van de Beek

Drie vragen aan een medewerker: Jeroen van de Beek

In de serie ‘drie vragen aan’ vertelt een Coffee@Work medewerker over zijn dagelijkse werkzaamheden. Een leuke manier om meer te weten te komen over de mensen achter Coffee@Work. In de vorige blog spraken we met Bas Ruijsch. Deze keer is het de beurt aan Jeroen van de Beek.

Jeroen is 43 jaar en komt uit Voorthuizen. Hij houdt zich vooral bezig met de planning en is daarnaast momenteel erg druk met het digitaliseren van oude analoge bestanden.

Collega’s op pad sturen
Jeroen zorgt ervoor dat al zijn collega’s aan de slag kunnen. Hij koopt alle onderdelen in en zorgt ervoor dat de ritten zijn ingepland. Het inplannen is geen grote puzzel. “We werken veel met vaste gegevens zoals onze Repro, het preventief onderhoud. Dit wordt van tevoren ingepland. De onverwachte dingen zijn degene die je niet hebt voorzien, hier moet je een bepaalde ruimte voor vrij laten zodat dit nog tussendoor kan.” De routes inplannen hoeft hij niet te doen, dit doen de routerijders zelf. Al zijn hier wel nog wat stappen in te zetten. Mogelijk komt hier in de toekomst een programma voor waarmee je zo efficiënt mogelijk de beste route kunt uitstippelen. 

Veel telefonische oplossingen
Wanneer hij tijdens het interview twee keer gebeld wordt door zijn collega’s blijkt dat Jeroen veel kennis heeft van de koffieapparaten. Telefonisch helpt hij  zijn collega’s verder om een klein issue bij de klant op te lossen. Dit kan gemakkelijk over de telefoon, vindt Jeroen. “Wij proberen zoveel mogelijk met de klant telefonisch op te lossen. Heel vaak zijn het gebruiksproblemen zoals het vastlopen bij het ontkalken, reinigen of een melding van de machine.”

Van analoog naar digitaal
Momenteel zit de meeste tijd van de dag voor Jeroen in het digitaliseren van de geschreven bonnen. Deze moeten worden gecontroleerd en in het juiste systeem worden gezet. Om vervolgens te kunnen worden gefactureerd. Aan de hand van deze bonnen worden de juiste onderdelen besteld. Het is de bedoeling dat alle bonnen in de toekomst gedigitaliseerd worden, zodat deze gemakkelijk kunnen worden gesynchroniseerd. Dat maakt het proces makkelijker. “Op dit moment gaat er namelijk heel veel tijd in zitten en je kunt makkelijk een fout maken” vertelt Jeroen. 

Een echte Barista
Thuis heeft Jeroen een echte pistonmachine staan met verse bonen. “Ik zie koffie als een ontspanning en een soort ritme. Ik maak iedere ochtend een goede espresso om de dag mee te beginnen.” Desondanks drinkt hij niet meer dan 4 kopjes espresso op een dag en is hij erg selectief. “Kwaliteit gaat echt boven kwantiteit. Zo vind ik de Classico bonen uit ons assortiment erg lekker. Daarnaast vind ik het bijvoorbeeld leuk om te experimenteren met koffiebonen. Om te zien wat een goedkope boon doet in vergelijking met een duurdere boon.” 

15 jaar bij Coffee@Work
Jeroen werkt al zo’n 15 jaar bij Coffee@Work. Binnen de koffiebranche ziet hij erg veel veranderen. Zo was het in de tijd dat hij begon bij Coffee@Work heel gewoon dat een koffie met 2 seconden gezet was. Op dit moment vindt er echt een verschuiving plaats naar de kwaliteit van koffie. Mensen vinden goede koffie steeds belangrijker. Wat Jeroen wel jammer vindt, is dat de kennis over koffie achterblijft. Zo ziet hij dat veel mensen een goede espressomachine aanschaffen maar eigenlijk niet weten wat je er mee kan. “Soms wordt er te makkelijk gedacht over een mooi product.” 

Vind jij een goed kop espresso net zo belangrijk als Jeroen? En wil jij graag een goede espressomachine op het werk? Vul dan onze handige keuzehulp in en vraag direct een proefplaatsing aan!

Naar vergelijking