Drie vragen aan een medewerker: Bas Ruijsch

Drie vragen aan een medewerker: Bas Ruijsch

In de serie ‘drie vragen aan’ vertelt een Coffee@Work medewerker over zijn dagelijkse werkzaamheden. Een leuke manier om meer te weten te komen over de mensen achter Coffee@Work. In de vorige blog vroegen we Sander Verschragen naar zijn rol als Account Manager. Dit keer is het de beurt aan Bas Ruijsch, dé technische man binnen Coffee@Work. 

Bas Ruijsch is 41 jaar en komt uit Bennekom. Hij is werkzaam als Service Medewerker en is gecertificeerd als Barista

Dagelijkse werkzaamheden
“Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit verschillende onderdelen” zegt Bas. “Ik stuur onder andere de Technische Dienst aan. Ik vertel ze bijvoorbeeld waar ze naartoe moeten voor onderhoud of reparaties. Verder controleer ik de koffiemachines voordat ze geplaatst worden, repareer ik defecte koffiemachines en ik beman de technische helpdesk als klanten bellen over een storing.” 

Telefonische helpdesk
Een klant die belt over een defecte koffiemachine is uiteraard niet altijd even vrolijk. Toch vindt Bas deze klanten telefonisch te woord staan het leukst. “Vaak lukt het me om het probleem telefonisch op te lossen, zodat de klant snel weer kan genieten van een bakje koffie. Dat geeft natuurlijk een goed gevoel. Indien de machine niet gemaakt kan worden, plan ik met de klant een afspraak in voor reparatie. Dan gaat er een monteur langs op locatie.” 

Repro-onderhoud
Om reparaties voor te zijn, maakt Coffee@Work gebruik van het Repro-systeem. “Als de tellerstand van een koffiemachine boven de 25.000 uitkomt, krijgt de machine een groot onderhoud. In de tussentijd houden we de tellerstand nauwlettend in de gaten. Binnen Coffee@Work noemen we dat Repro. We hebben dit zelf ingevoerd om storingen voor te zijn. Dankzij het Repro-systeem kun je op basis van de tellerstand inschatten wanneer een machine periodiek onderhoud nodig heeft. Is dit het geval, dan gaat er een monteur langs bij de klant om de machine te controleren op onderdelen die moeten worden vervangen.”

Formule 1 Engineer
Naast sleutelen aan koffiemachines kijkt Bas graag Formule 1. “Als ik in een Formule 1 team zou werken, zou ik graag de Engineer willen zijn. Het lijkt me heel gaaf om op basis van alle data die binnenkomt, technische opties te bedenken en deze in een Formule 1 auto te stoppen. Kortom; om ervoor te zorgen dat alle aspecten van zo’n auto vloeiend functioneren en de auto zo goed mogelijk presteert.”

Een echte koffieliefhebber
Na het opstaan is koffie het eerste wat Bas drinkt. “In de ochtend drink ik mijn koffie het liefst met melk en suiker. De rest van de dag drink ik gewone, zwarte koffie. Gemiddeld drink ik zo’n 12 tot 15 koppen koffie op een dag. Tenzij ik machines aan het configureren ben en deze moet instellen op smaak, dan kan het aantal zelfs oplopen naar 25. Een dag zonder koffie kan ik me absoluut niet voorstellen.”

Drink jij net als Bas graag een kopje koffie? En wil jij ook graag goede koffie op het werk? Vul dan onze handige keuzehulp in en vraag direct een gratis proefplaatsing aan!

Naar vergelijking